apartment Celinka I
kategorie | interiér / rezidenční projekty |
rok | 2018 - 2020 |
stav | realizace |
Byt je součástí rezidenčního projektu Celinka. Dům se nachází v ulici Elišky Krásnohorské a byl pojmenován po jedné z jejích románových postav. V letech 1927 – 1928 ho navrhovali architekti Alois Malý a Karel Geisselreiter s vědomím, že v něm budou sami bydlet.
Naše práce na tomto projektu začala již v roce 2016, kdy jsme byli přizváni k vypracování projektu na kompletní rekonstrukci domu.
Následně nás oslovili i někteří majitelé jednotlivých bytů, abychom i pro ně vypracovali projekt jednotlivých interiérů.
Zadání u tohoto prostoru bylo vytvořit “pánský” byt s pracovnou a jednou ložnicí. Plocha 240 m2 přes celé patro tak nabízela velmi velkorysé využití prostoru.
Snažili jsme se, aby bylo zachováno vše podstatné z původního hmotového řešení . Pouze stropy bylo nutné alespoň minimálně snížit kvůli technologiím a akustice, ale byly zachovány všechny hodnotné architektonické prvky.
Myslíme si, že můžeme říci, že náš návrh současným jazykem cituje původní atmosféru 20.-30. let.
Zásadní pro celou realizaci byly již od počátku mimořádně dobré vztahy mezi celým týmem, postavené na důvěře.
Mimolimit je známý tím, že rádi kombinujeme materiály . Pro tento prostor jsme zvolili kontrastnější barevnost, která prostor opticky zvětšila. Spojovacím prvkem prostoru je kámen v různých provedeních povrchových úprav zpracovaných na CNC strojích, který se kombinuje se dřevem, kovovými patinami a textiliemi – sametem, lnem, hedvábím, ale i kůží a koberci.
Tento prostor má několik svých zvláštností a na některé z nich bychom chtěli upozornit.
Jednou z nich je propojení a vzájemné prolínání funkcí mezi ložnicí, šatnou a koupelnou. Další je“podlahová haptická krajina” kámen a koberce různých hrubostí a měkkostí, které se střídají dle funkcí bytu. Výrazným prvkem je i z větší části kamenná knihovna v televizní místnosti. Skříně s textilními dvířky, které nezmenšují a naopak odlehčují prostor a jsou zapojeny svými podsvícenými plochami do světelných scén. Za zmínku stojí i designové kryty technologií a topení v hlubokých ostěních oken, které jsou natvarované tak, aby vytvořily prostor pro umístění uměleckých předmětů v prostoru. Jsou použity i další atypové prvky jako jídelní stůl z kamene Patagonia, “svíčkový” lustr nebo na míru šité designované povlečení.
Velmi specifické je zde osvětlení , je nedílnou a nejdůležitější součástí prostoru i materiálového řešení . Snažíme se světlem prostor tvarovat a vlastnosti materiály zdůrazňovat. Rafinované umístění světelných zdrojů a možnost nastavení intenzity dokáže vždy vytvořit mnoho krásných atmosfér. ( I šedý prostor může díky světlu působit útulně ) V obývacím pokoji je neoddělitelně spojeno se stropem jedno z uměleckých děl Milana Housera, obraz Kaluž (rok 2020, kombinovaná technika, 200 x 240 cm), který byl vytvořen pro tento prostor, druhý obraz je vybrán z kolekce autora ( rok 2013, lak, pigment na plátně, 120x 220 cm ) a je možno ho vidět v pracovně.
Na závěr můžeme říci, že jsme pyšní, že jsme se designově neopakovali a byly vybrány zajímavé materiálové kombinace. Podařilo se nestandardně zakomponovat výše zmiňované umění , které je neoddělitelnou součástí interiéru.
Ale nejdůležitější je, že jsme majitele nezklamali a děkujeme mu za mimořádnou spolupráci a tvůrčí svobodu .